• Tvorba tohoto strategického dokumentu byla schválena Zastupitelstvem města Děčín dne 27. 4. 2017.

  • Plán udržitelné městské mobility města Děčín je realizován jako dílčí aktivita projektu „Efektivní strategické řízení veřejné správy v dopravě a mobilitě města Děčín“, financovaného Evropskou unií a Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu Zaměstnanost.

  • Podání žádosti o dotaci na tento projekt schválilo Zastupitelstvo města Děčín dne 25. 5. 2017.

  • V průběhu září 2018 proběhne dotazníkové šetření k průzkumu stávající mobility občanů na základě které budou stanovena návrhová řešení, vedoucí ke zlepšení současného stavu mobility.

  • Více informací naleznete v harmonogramu projektu a ostatních záložkách projektu.

 

O PROJEKTU

Plán udržitelné městské mobility města Děčína je strategický dokument, který má za hlavní cíl vytvořit vhodné podmínky pro uspokojení potřeb mobility lidí a podniků ve městě a jeho okolí a tím také přispět ke zlepšení kvality života v našem městě.

Plán udržitelné městské mobility pod anglickým názvem Sustainable Urban Mobility Plans (SUMP) představuje příležitost nastavení dlouhodobé vize dopravy města za účasti širokého spektra zainteresovaných subjektů.

Náplní dokumentu je tedy za pomoci občanů, místních, regionálních a státních orgánů hledat a najít možnosti udržitelné městské dopravní obsluhy území ve všech způsobech a formách dopravy, včetně dopravy veřejné a soukromé, osobní a nákladní, motorizované i nemotorizované, pohybu a parkování.

Důvodem pro pořízení tohoto dokumentu je zejména potřeba analyzovat stav a navrhnout odpovídající rozvoj dopravních systémů ve městě. Budou využívány již zpracované koncepční materiály jednotlivých dopravních subsystémů a další koncepční dokumenty. Tento dokument bude zpracován pro dlouhodobé časové období s vizí až do roku 2050 a bude tvořen v souladu se Strategickým plánem rozvoje města Děčín.


Výsledkem bude návrh co nejúčinnějšího a ekonomického pokrytí území města dopravní obsluhou a na základě projednaného dokumentu vznikne následně akční plán, což bude návrh optimálních úprav systému dopravní obsluhy města.

 

ANALYTICKÁ ČÁST

Zpracování analytické části, tedy popsání současného stavu mobility ve městě, je nutné v rámci následných návrhových opatření. Jejím účelem bude shromáždění a analýza dostupných informací o stavu a možnostech rozvoje všech dopravních módů (individuální automobilová doprava, veřejná doprava, pěší a cyklistická doprava apod.).

Z dostupných podkladů (demografické údaje, dotazníkové průzkumy, rozložení pracovních příležitostí a vzdělávacích institucí, nákupní centra apod.) bude odvozena hybnost obyvatel a každodenní dopravní vztahy.

 

NÁVRHOVÁ ČÁST

V návrhové části dokumentu budou představeny trasy jednotlivých systémů, uzlových bodů a vzájemné spolupůsobení jednotlivých druhů dopravy. Zpracovatel navrhne možnosti organizačních a preferenčních opatření pro zvýšení plynulosti a atraktivity jednotlivých druhů dopravy s minimalizací jejích negativních dopadů do území. Návrhová část bude obsahovat přehledně zpracovaný a z hlediska efektivity zdůvodněný návrh etapizace rozvoje.

NA ZPRACOVÁNÍ SE PODÍLÍ

ZADAVATEL
Statutární město Děčín

ZPRACOVATEL
HaskoningDHV Czech Republic,
spol. s r. o.

ŘÍDICÍ SKUPINA
Členy řídící skupiny jsou zástupci zadavatele, tedy města Děčín a zástupci zpracovatele.

PRACOVNÍ SKUPINA
Pracovní skupina je tvořena zástupci zadavatele, zpracovatele a odborníků na danou oblast věnující se všem konkrétním dílčím tématům v rámci dopravy.

VEŘEJNOST

PODNIKATELSKÝ SEKTOR

VEŘEJNÝ A NEZISKOVÝ SEKTOR

LOGO OPZ
statutární město Děčín | Martin Strnad | Ing. Kateřina Najbrtová www.mmdecin.cz | administrace>